Marc Europeu Comú de Referència
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEFR)
Programació per tasques (CNPL)
Material: Curs Inicial de català (CNPL Badalona), també aquí.
Material: https://www.auladecatala.com/catala-inicial/recursos/
Material: Easy Catalan (col·lecció de vídeos)
Material: Ep! Escolta i parla (català oral per a persones no alfabetitzades)
Material: Curs de nivell A1-A2-B1 de Carme Calduch a la Universitat de Cambridge (enllaç inactiu febrer 2017)
Material: Recull de materials A1 ordenats per temes
Material: Vídeos de lèxic de nivell A2 (família, accions, transports, vida acadèmica)
Material: Gramàtica de nivell Intermedi B2
Material: Català proves 25 anys
Material: Catalan for Business
Material: Colloquial Catalan
L’Alfabet Fonètic Internacional. Símbols amb problemes d’interpretació.
Objectius i continguts, nivell B1 – UIB
Estils d’aprenentatge:
- Actiu, reflexiu, teòric i pragmàtic: descripció, qüestionari i consells segons cada estil: actiu, reflexiu, teòric i pragmàtic.
- Visual, auditiu, quinestètic o multimodal: 36 frases per identificar-s’hi o 16 preguntes amb resposta múltiple.
- Els set estils: Visual (espacial): Prefereix l’ús d’imatges, imatges i comprensió espacial.
Aural (auditiu-musical): Funciona bé amb l’ús de so i música.
Verbal (lingüística): Aprèn millor amb l’ús de paraules, tant en la parla i l’escriptura.
Físic (kinestèsic): Fa servir l’ús del seu cos, les mans i el sentit del tacte.
Lògica (matemàtica): Prefereix fer servir la lògica, el raonament i sistemes.
Social (interpersonal): Preferència per aprendre en grups o amb altres persones. Solitary (intrapersonal): S’estima més treballar sol i utilitzar l’auto-estudi.
- Diagnòstic del grau d’autonomia, capacitat d’aprenentatge autònom, necessitat del suport del professorat, docència i aprenentatge presencial o virtual… ?? Aquí hi ha un exemple no relacionat només amb llengües. I aquest exemple és sobre professors. Modes d’autonomia: Formative (self-)assessment as autonomous language learning.
Methodologies and approaches in ELT
Avaluació. Exàmens de català
- Nivell C2
- CIEACOVA (Comissió de les universitats valencianes)
- CIFALC (Comissió de les universitats catalanes)
- Consorci de Normalització Lingüística (Catalunya)
- Direcció General de Política Lingüística
- EOI Balears
- EOI Catalunya?
- EOI Comunitat Valenciana
- Govern d’Andorra – Educació
- Institut Ramon Llull (igual que el de la DGPL)
- Junta qualificadora de coneixements de valencià
- CIEACOVA (Comissió de les universitats valencianes)
- Nivell B1
- CIEACOVA (Comissió de les universitats valencianes)
- CIFALC (Comissió de les universitats catalanes)
- Consorci de Normalització Lingüística (Catalunya)
- Direcció General de Política Lingüística (Catalunya) (no inclou l'àudio)
- EOI Balears (el B1 és Intermedi B1, atenció!)
- EOI Comunitat Valenciana (format 7z, cal obrir amb Winrar o Winzip)
- Govern d’Andorra – Educació (àudio inclòs)
- Institut Ramon Llull (4 models amb àudios)
- Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada